Search

Wednesday, May 25, 2011

TIP untuk gembirakan hati sendiri

25 Mei 2011, 4.21pm ...hari Rabu..
 Firstly, i nak senyum ... hehehehehee.... mood baik hr ni .... nk tau mcm ne nak sentiasa bahagia dan happy walaupon ehmmm..... huahuahuaaa.....


senyum dari hati... ikhlas untukmu.... ahahahahaha.....

sy dapat tips dari:
http://cintadearhaniey.wordpress.com/2007/09/28/tips-untuk-bahagia  /

1. Tumpukan perhatian kepada membaca serta peruntukan masa untuk membaca perkara-perkara yang diminati dengan cara ini anda dapat mempertingkatkan lagi pengetahuan dalam bidang tersebut. (kalo aku suka baca blog org, cari tip2 yg bole di ikuti, ape2 la yg menarik minat kan..)

 2. Jauhkan diri daripada orang yang boleh menyebabkan masalah pada diri anda. (yeahh.. btl2.. cari kawan2 yg sehati sejiwa ngan kita)

  3. Jangan suka menyebarkan fitnah atau gossip terhadap orang lain kerana ini boleh menyebabkan kita merasa tidak gembira. (ye btul tu ...kita kne nilai diri kita sblm menilai org lain... make our heart feel happy.. x baik tau fitnah org .. dose!!!)

  4. Memberi bantuan terhadap yang memerlukan. (tlg menolong juga merupakan 1 ibadah...)

  5. Melibatkan diri dalam sukan seperti bermain badminton, bersenam, jogging dan sebagainya. (yezzaaa)

  6. Mempunyai keluarga yang harmonis, suami yang memahami dan anak-anak yang menghormati ibu bapa orang tua. (my lovely family)

  7. Berjumpa dengan kawan-kawan lama, makan bersama dan saling mengimbas kembali kisah-kisah silam yang membahagiakan. (bersama kawan2 yg membahagiakan )

  8. Meraikan kawan-kawan samada datang ke rumah atau berjumpa di luar.

  9. Bersifat pemaaf dan mudah melupakan kesalahan orang lain terhadap diri kita apatah lagi untuk menyakiti hati orang lain. (kurang2kan sifat pemarah ye )

  10. Belajar sesuatu yang baru dan memahirkan diri dalam bidang tersebut seperti menjahit dan sebagainya. (cthnye mcm aku ni ... terbit hobi mengedit gambar, mengambil gambar,)

  11. Membuatkan orang lain gembira dengan mengembirakan diri sendiri. (yess... gelak2 aje la ... layankan )

  12. Jadikan diri seorang pendengar yang baik. (i try to be a lovely friend)

  13. Melakukan hobi seperti, mendengar muzik, bermain catur, berkebun, memancing dan sebagainya. (sy suka btl menyanyi n mendengar muzik)

14. Selalu join kawan2. jgn suka bersendirian ok...

15. Sentiasa tersenyum...bahagiakan diri kamu.. wpun apa jua dugaan yang datang ... hidup hanya sementara..

No comments:

my weight loss programme

My Blog List