Search

Friday, May 27, 2011

Salam ber hari Jumaat

  Hari ni Jumaat, 27 hb may 2011..12.30 tghari.. mcm biase lah mcm hari2 yg lain menjalankan tungas pemantauan pada waktu pagi... balik je dr kje outsite jari menglitik nak menaip ... tp xtau nak taip ape ...mula2 dh key in harga dlm syst prima .. heheheh....but now... sesambil dgr2 lagu ost kegemaran yang tgh hot dlm drama citer Nora Elena ni aku sedang mencari2 apekah topik yang bersesuaian tuk hr ni  ... n ade lah beberape lagu lain yg aku nk dgr kan ... hehehehe..... terasa la bosan hr ni ... ape nk buat ek ... lama lak tu time rehat.. hemm... kat bawah uo kotaraya ade member card sale ... kalo turun ni mmg kompom perabih duit yg x seberapa banyak ni ... huahuahuaaaa.... ermmm..........ptg ni balik kg ... tp xtau sabtu nk balik jb ke ahad pepagi buta bertolak dr pontian, kne kje lak ahad ni .. ermmm...nk jumpa cik nini (kucing manja) kt kg tu pe kabo la dia ade sakit gatal2 kt leher.. tp ktanye sakit dia dh baik skit ... emmm...ingt xnak balik tp bila pk2 balik ...emmm balik ahh... bosan kt umah ssewa xde ape la... ape pun x bole ... nininininiiiii....ni dia nini yg aku maksudkan ... comell  .... 

 
ape yg best balik kg ekk... eheee...selain nini...ermmmm.... aku masih lagi memiliki adik, ma and ayah yg perlu dijenguk setiap minggu... hihi...dapat pahala tgk org tua... terlanjur masih ade masa yang sangat lapang untuk meluangkan bersama keluarga ni kan ... nanti kalo dh tuut .. dh payah dh nak gerak ke mana2 ...  
ermm... berubah mood nk dengar zikir lak ... hari jumaat ni ... penuh berkat... aku teringat ade perkara yg kalo kita tgk je dh dapat pahala ... ape ek aku lupa la... jap aku surf lagi kt tenet...

k dh jumpa ade 5 perkara 
Lima (5) perkara yang membuahkan ganjaran pahala hanya dengan melihat atau menatapnya sahaja.

So lima perkara itu ialah:

1
melihat al-Quran
(tengok ayat-ayat al-Quran yang mulia pun dapat pahala, apatah lagi membacanya,menghafal dan memahami maksud ayat al-Quran)

   2
   melihat Kaabah 

melihat air Zam-zam
( memandang air zam-zam pun dapat pahala, apatah lagi meminumnya)

4
 melihat wajah ibubapa 
(renunglah wajah mereka dengan penuh kasih sayang)  


melihat orang alim dan keindahan alam
(Menghayati keindahan alam seperti laut dan gunung sambil mengagungkan kebesaran Allah s.w.t)



k lah aku dh xtau nk pointkan ape lagi ni ... nanti kalo terlintas aku taip lagi ekk... k sekian..

No comments:

my weight loss programme

My Blog List